Адметнай рысай любой вялiкай нацьі, любога вялікага народа з’яўляюцца трапяткія адносіны да сваёй гістарычнай спадчыны, да сваёй культуры, i ў першую чаргу да роднай мовы.
Дзве мовы
Мой тата нарадзіўся ў Курску,
А мама - родам з-пад Гальшанаў.
Гаворыць тата мой па-руску,
На беларускай мове - мама.
Дзве мовы сэрца мне галубяць,
Хоць словы ў іх не супадаюць.
Я з татам апранаю шубу,
А з матуляй- футра апранаю.
Спадніца - юбкой, асукенку
Мой тата платьем называе.
Надзену капялюш - паненкай
Шыкоўна ў шляпе выглядаю.
Купляе татачка носкі мне,
Матуля дорыць мне шкарпэткі,
І саграе мяне ў дзень зімні
І камізэлька, і жылетка.
Бягу да таты я ў сапожках,
А ў боціках лячу да мамы.
Заўжды ў сапожках цёпла ножкам,
Не сцюжна ў боціках таксама.
Пачнецца дождж - пад парасонам
Мы з мамаю ідзём дахаты
І бачым: пад зонтом ад дома
Спяшаецца насустрач тата.
Гаворыць тата мой па-руску,
Ды з часам болей прыкмячаю,
Што словы з мовы беларускай
За мною тата паўтарае -
Са мной ён мову вывучае!
Анатоль Зэкаў
Педагагічны калектыў установы дашкольнай адукацыі ўдзяляе многа ўвагі пашырэнню сферы выкарыстання беларускай мовы. У гадавым плане і планах педагогаў прадугледжаны мерапрыемствы, прысвечаныя папулярызацыі беларускай мовы:
- Вызначаны беларускамоўны дзень (кожны чацвер)
- Заняткі па развіцці беларускага маўлення ( 1 раз у тыдзень)
- Святы беларускай культуры
- Мерпрыемствы, прысвечаныя Дню беларускага пісьменства
- Ранішнікі
- Забавы
- Віктарыны
- Літаратурныя конкурсы, кніжныя выставы “Пісьменнікі- юбіляры”, “Радзіма белых буслоў”
- Бацькоўскія сходы
- Наяўнасць кніг розных жанраў на беларускай мове ў кутках кнігі
- Наяўнасць дзіцячых часопісаў на беларускай мове ў бібліятэках старэйшых груп
- Выданне насценных газет, прысвечаных жыццю і творчасці беларускіх пісьменнікаў
- Наяўнасць партрэтаў беларускіх пісьменнікаў, паэтаў
- Знаёмства са знакамітымі людзьмі Беларусі (спартсмены, касманаўты, артысты, мастакі
- Знаёмства з нацыянальнымі паркамі, заказнікамі Беларусі
- Выхаванне патрыятычных пачуццяў праз знаёмства з дзяржаўнай сімволікай Рэспублікі Беларусь, гістарычнымі помнікамі краіны і г.д.
У адукацыйным працэсе педагогі карыстаюцца вучэбнымі выданнямі для педагагічных работнікаў дашкольных устаноў і выхаванцаў, рэкамендаванымі навукова-метадычнай установай “ Нацыянальны інстытут адукацыі”, “Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь”. У інфармацыйна -метадычным кабінеце дашкольнай установы ёсць матэрыялы па пытаннях патрабаванняў новай рэдакцыі Правіл беларускай арфаграфіі і пунктуацыі, вучэбна- метадычная і даведачная літаратура, руска-беларускія слоўнікі, серыя публікацый В.Іўчанка “Беларуская мова: новая рэдакцыя правапісу” на старонках навукова-метадычнага журнала “Пралеска” (пачынаючы з №11 за 2009 год).
Дадатковы матэрыял можна знайсці тут: http://praleska-red.by/content/xaxlova.pdf ці http://knihi.com/