АЗНАЯМЛЕННЕ З БЕЛАРУСКАЙ МОВАЙ
Семінар-практыкум для педагогаў
Мэта:
паглыбiць, удасканалiць, сiстэматызаваць веды i ўменнi педагогаў па развіццi беларуска- моўных зносін дзяцей ранняга і малодшага дашкольнага ўзросту.
Тэарэтычная частка.
1. Стварэнне ўмоў для развіцця беларускамоўных зносін дзяцей ранняга і малодшага дашкольнага ўзросту. (Выступленне з вопыту работы выхавальніка.)
2. Формы рэалізацыі адукацыйнага працэсу на беларускай мове, метады і прыёмы работы з дзецьмі ранняга і малодшага дашкольнага ўзросту. (Выступленне намесніка загадчыка па АД.)
3. Выкарыстанне дзіцячага фальклору ў адукацыйным працэсе: знаёмства з калыханкамі, казкамі, лічылкамі, забаўлянкамі, народнымі гульнямі. (Майстар- клас выхавальніка.)
4. Сумесная дзейнасць выхавальнікаў і бацькоў па развіцці традыцый народнай педагогікі. (Выступленне з вопыту работы выхавальніка.)
Практычная частка.
1. Прагляд разыгрывання беларускіх забаўлянак у групах ранняга і малодшага дашкольнага ўзросту з мэтай далучэння дзяцей да беларускай мовы.
2. Самааналіз і аналіз арганізаванай дзейнасці выхавальніка з дзецьмі.
3. Панарамны прагляд прадметна-прасторавага асяроддзя і куткоў для бацькоў у групах ран- няга і малодшага дашкольнага ўзросту па тэме семiнара. Хатняе заданне: скласці пералік беларускіх народных казак і паэтычных твораў для выкарыстання ў рабоце з дзецьмі ранняга і малод- шага дашкольнага ўзросту.
ЛІТАРАТУРА: 1. Старжынская, Н.С. Развіццё бе- ларускага маўлення дашкольнікаў / Н.С. Старжынская, Д.М. Дубініна. — Мазыр: Белы Вецер, 2008. 2. Лабанава, Г. Крынічнай вадой беларускія словы бруяць / Г. Лаба- нава // Пралеска. — 2011. — № 1. — С. 4—9. 3. Окаркава, С. Калыханкі матулі / С. Окаркава // Пралеска. — 2011. — № 2. — С. 18—23. 4. Някрасава, Н. Дзеці і мір казак / Н. Някрасава, Р. Маісеенка. — Мінск: Зорны верасень, 2006
http://praleska-red.by/content/xaxlova.pdf